2010-02-02

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這不是關於五四運動的“賽先生”,但是像美國“媒體生態學”(media ecology)的學者兼作家Neil Postman 在Technopoly所說的:美國是唯一一個信奉“科技”的國家。這寫於九零年代初的書,那時也應把日本加進去。現在呢?看看這在一地鐵站的“互動”廣告,再自己評論吧!

注:互動的部分是中間的選擇,問過路人覺得北京是否干燥?按一下有電子統計!

其實在貧民生活得頗簡單的時候,有這樣的“電子”廣告是蠻荒唐的!



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Il y a des panneux qui s'affichent des publicités remplies de sondages électroniques! C'est un peu radicule comme la plupart des cocitoyens pékinois portent une vie modique. Mais, la Chine, comme décrit les États-Unis dans la décennie 1990s dans "Technopoly", un ouvrage de M. Neil Postman, essayiste, professeur sur les médias et la technologie: les États-Unis, c'est un pays qui ne croit que la technologie. La Chine, il me semble, les suit.

I dunno if this is a relevant reference but with its citizens still living in primitive living conditions (yes even in Beijing, provided you are not filthy rich), this interactive electronic poll/advertisement really caught my attention. Quoting Neil Postman, who wrote in his book Technopoly,in the early 1990s, that the USA is the only country surrendering its culture to technology. Back then I thought Japan, if not other pockets of geographical regions, should also be on the list. To this date, given the picture taken in this blog entry, one can be the judge on classifying China on culture and technology.

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